Tuesday, April 20, 2010

30ª Rutes del Montseny


My first road race ever!!! yahooo!!!
141kms in less than 5h and an average 150bpm.
My lack of experience didn't let me finish in a better position, but my first goal was to finish without cramps or any physical inconveniences... I felt really good on the climbs, even better than on the flat sections (Montseny climb was awesome with 1000m climb...). I think nobody advanced me on the climbs..jeje..and I managed to contact a really good group until the end.
Very nice views (despite fatigue in my eyes) and a 100% rainy and cold morning that tortured some of us in the downhill sectors...buff...
Next time will be even better! That's for sure!!!
PD. Photos taken from www.tonijimenez.com

-------------------------------------------------

Mi primera participación en carretera!!! yuhuuu!!!
Al final salieron 141kms en menos de 5h y una media de 150ppm.
Mi falta de experiencia no me dejó terminar mejor, pero mi intención inicial era simplemente terminar sin rampas ni pajarones varios. Al final me encontré mejor en los puertos (menudo puerto del Montseny con unos 1000m de desnivel...) que en el llano. Pienso que no me adelantó nadie en los puertos...jeje...y pude contactar con un buen grupo pegándonos hachazos hasta meta.
Destacar los paisajes (aunque poco tiempo me dio) y la lluvia, que sumada al frío, nos hizo pasar un mal rato a más de uno en los descensos...buff...
En la próxima lo haremos mejor! seguro!
Pd. Fotos sacadas de www.tonijimenez.com

No comments:

Post a Comment